A Zakar és Társa Kft Általános Szerződési Feltételei

 

Ezen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a Zakar és Társa Kft.-el (székhely: 2700 Cegléd Külső Jászberényi út 48., cégjegyz.sz: 13-09-065731, adószáma: 10771891-2-13) – az online értékesítési felületén megrendelhető gépjárművek vonatkozásában – megkötött szerződések feltételeit határozza meg az ÁSZF hatályba lépésének napján és azt követően létrejövő megrendelések és adásvételek vonatkozásában azon esetekben, ahol a megrendeléssel érintett gépjármű jövőbeni üzembentartója és tulajdonosa megegyezik. A jelen ÁSZF-ben foglaltaktól kizárólag a Felek közös megegyezésen nyugvó írásbeli megállapodása alapján lehet eltérni.


 1. SZOLGÁLTATÓ ÉS ADATFELDOLGOZÓ ADATAI:

 

A szolgáltató neve: Zakar és Társa Kft.

A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 2700 Cegléd Külső Jászberényi út 48.

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: [email protected]

A szolgáltató cégjegyzékszáma/nyilvántartási száma: 13-09-065731

A szolgáltató adószáma: 10771891-2-13

A szolgáltató telefonszáma:+36 20 777 0006

A szerződés nyelve: magyar

 

 2. ADATFELDOLGOZÓ ADATAI:

 

A megrendelés a www.odoo.com oldalon elérhető értékesítési rendszeren online formában valósul meg.

 

Online értékesítési felület elérhetősége: https://azonnalelviheto.hu/

Online értékesítési felület szolgáltatójának neve: Odoo S.A.

 

Adatfeldolgozó szolgáltató neve: Odoo S.A. (Elektronikus szerződéskötés és azzal összefüggő adatkezelés)

Közösségi adószám: BE0477472701

E-mail címe: [email protected]

Weboldal: https://www.odoo.com

Székhely: Chaussée de Namur, 40 1367 Grand Rosière Belgium

Adatkezelési tájékoztató elérhetősége: https://www.odoo.com/privacy

 


 3. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:

 

3.1. Jelen ÁSZF rendelkezései az olyan megrendelések és szerződéskötések vonatkozásában alkalmazandók, ahol a megrendeléssel érintett gépjármű jövőbeni üzembentartója és tulajdonosa megegyezik.

 

3.2 Jelen ÁSZF-ben használt fogalmak meghatározása:

 

a)      Általános szerződési feltétel

 

Általános szerződési feltételnek minősül az a szerződési feltétel, amelyet az Eladó több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül előre meghatározott, és amelyet a felek egyedileg nem tárgyaltak meg.

 

b)      ÁSZF tárgyi hatálya

 

Tárgyi ÁSZF hatálya az online értékesítési felület rendszerhasználatára, a gépjárművek megrendelésének folyamatára, valamint megrendelést követő adásvételre terjed ki.

 

c)       Webshop (online értékesítési felület) és regisztráció

 

Olyan interneten elérhető Online értékesítési felület, melynek használatához honlapon történő regisztráció szükséges. Regisztrálni kizárólag nagykorú és cselekvőképes személyek jogosultak. Megrendelt termék szállítása kizárólag ilyen személyek részére történik.

 

d)      Megrendelő

 

Az a Felhasználó, aki az Online értékesítési felületen a „megrendelés véglegesítése” során kötelező érvényű és fizetési kötelezettséggel járó ajánlatot tevő személy a „vásárlói kosarába” tett termék megvásárlása vonatkozásában, mely megrendelés során jelölőnégyzet bejelölésével nyilatkozik arról, hogy

 

–         az ÁSZF-t a szerződéskötést megelőzően megismerte és azt elfogadta,

–         az Adatvédelmi Szabályzatot megismerte.

–         hozzájárulását adja ahhoz, hogy az Eladó a Megrendelő személyes adatait adatvédelmi tájékoztatónak megfelelő módon kezelje, feldolgozza.

 

e)       Megrendelés véglegesítése és leadása

 

A Megrendelő elektronikus úton tett ajánlati kötöttséget eredményező nyilatkozata.


f)        Fogyasztó

 

Szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

 

g)      Vállalkozás

 

Szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.

 

h)      Szolgáltató

 

Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki a Felhasználó részére szolgáltatást nyújt, aki a Felhasználóval szerződést köt. Ezen ÁSZF a Szolgáltatót betöltött szerepétől függően Eladónak is nevezi.

 

i)        Felhasználó

 

Bármely természetes, jogi személy vagy szervezet, aki Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi, Szolgáltatóval szerződést köt. A Felhasználót az ÁSZF betöltött szerepétől Függően Látógatónak, Megrendelőnek, Vevőnek is nevezi.

 

j)        Felek

 

Jelen ÁSZF értelmében a Szolgáltató és Felhasználó együttes megnevezése.

 

3.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseire. Speciális termékekre a vonatkozó ágazati jogszabályi rendelkezések az irányadók. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

 

3.2. A jelen ÁSZF kiadása napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad.

 

3.3. A jelen ÁSZF módosításait a Szolgáltató a weboldalon közzéteszi, illetve a regisztrált/vagy korábban már vásárló Felhasználókat a változásról e-mailben értesíti. A módosítások nem érintik a korábban megkötött szerződéseket, azaz a módosításoknak nincs visszaható hatálya.

 

33. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

 

3.4. Szolgáltató nem vállal felelősséget a Szolgáltatóhoz nem köthető, a Szolgáltató által nem üzemeltetett más weboldalon közzétett termékek adás-vételével kapcsolatban.

 

3.5. A szerződéskötés nyelve magyar.

 

4. REGISZTRÁCIÓ

 

4.1. Az online értékesítési felület célja, hogy lehetőséget biztosítson a Felhasználónak arra, hogy a készleten lévő és általa kiválasztott gépjárművet megrendelhesse és ezt követően arra adásvételi szerződést kössön.

 

4.2 Az online értékesítési felület használatához regisztráció kötelező.

 

4.3 A megrendelésre az online értékesítési felületre történő belépést követően van lehetőség.

 

4.4. A regisztráció feltétele az ÁSZF-t előzetes megismerése és elfogadása, az Adatvédelmi Szabályzatot megismerése, továbbá hozzájárulás adása ahhoz, hogy az Eladó a Megrendelő személyes adatait az adatvédelmi tájékoztatónak megfelelő módon kezelje, feldolgozza.

 

4.5 A megrendelés során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén létrejövő szerződést az arra jogosult fél a bíróság előtt megtámadhatja. Az eredményes megtámadás (pernyertesség) következtében a szerződés a megkötésének időpontjától érvénytelenné válik, vagy ha az más szerződést leplez, a felek jogait és kötelezettségeit a leplezett szerződés alapján kell megítélni.

4.6. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. Szolgáltató azonban tájékoztatja a Felhasználókat, hogy a Felhasználóval történt egyeztetés és egyértelmű beazonosítás után a tévesen beírt adatokat javíthatja a rendelésben.

 

4.7. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik (ha van regisztráció az oldalon).

 

4.8. Regisztrációt követően a Felhasználó és Szolgáltató között jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre.

 

4.9. Azt a személyt, aki az online értékesítési felületen regisztrál (akár érdeklődőként, akár Vevőként), jelen ÁSZF Felhasználónak nevezi.

 

5. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE ÉS ÁRAK

 

5.1. A gépjárművek az online értékesítési felületen rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, bruttó árak. A vételáron felül további költségek merülhetnek fel, így különösen gépjármű forgalomba helyezéssel és tulajdonjog bejegyzéssel kapcsolatos költségek.

 

5.2. A Szolgáltató az online értékesítési felületen részletes tájékoztatást nyújt a gépjármű lényeges tulajdonságairól.

 

5.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról. Szolgáltató az akciós árak meghatározásakor jogszerűen jár el, megfelelve a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet szabályainak.

 

5.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül az online értékesítési felületre, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os ár, akkor a Szolgáltató nem köteles a megrendelést hibás áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében Felhasználónak joga van nem elfogadni a módosított ajánlatot. Hibás ár alatt értjük azt az árat, amin a vállalkozónak nincs meg a szerződéses akarata a szerződés megkötésére. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.

 

6. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS

 

6.1. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik az online értékesítési felületre, böngészhet az elérhető gépjárművek között, valamint megrendelést adhat le. A megrendelések feldolgozása a beérkezések sorrendjében munkanapokon, munkaidőben történik. A Szolgáltató külön értesíti a Megrendelőt a rendelés megérkezéséről és külön annak elfogadásáról. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a megrendelés leadása nem jelenti a Szolgáltató hatósági eljárás lefolytatása érdekében tett meghatalmazását, azaz a későbbi közlekedési igazgatási hatósági eljárás lefolytatása érdekében a meghatalmazotti képviselet érdekében – papír alapon tett, a Szolgáltatóhoz postai úton eljuttatott – alakszerű meghatalmazás is szükséges.

 

Rendelés megérkezésének visszaigazolása

 

6.2. A megrendelés megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikusan generált e-mail útján, de legkésőbb 24 órán belül igazolja vissza.

 

6.3. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban lévő visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az adásvételi szerződést nem keletkeztet, a visszaigazoló e-mail kizárólag és kifejezetten arról tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a megrendelés a Szolgáltatóhoz megérkezett.

 

6.4. A Megrendelő köteles a visszaigazoló e-mail tartalmát és annak mellékletét ellenőrizni, illetve az abban feltüntetett linkek tartalmát részletesen áttekinteni, így különösen a Megrendelő által megadott adatok, paraméterek helyességét leellenőrizni. A hibásan vagy nem kellő részletességgel megadott adatok, információk okán felmerülő bárminemű probléma, szállítási vagy egyéb többletköltség vagy ellehetetlenülés, késedelem a Megrendelőt (Vevőt) terheli, az Ő kizárólagos felelősségi körébe tartozik.


A rendelés elfogadása

 

6.5. A megrendelés elfogadását a Szolgáltató késedelem nélkül a Rendelés megérkezésének visszaigazolását követő legkésőbb 72 órán belül igazolja vissza.

 

6.6.  A Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználót, hogy online, illetve offline értékesítést végez egyidőben. Az online felületet egyidőben többen is használhatják.

 

6.7. A Szolgáltató jelen szerződésben vállalt kötelezettségét nem tudja teljesíti, ha a megrendelt termék már nem áll rendelkezésére. Erről a Felhasználót a rendelés elutasításáról tájékoztatja, az ebből eredő károkért felelősséget a Szolgáltató nem vállal.

 

Adásvételi szerződés

 

6.8. A Szolgáltató a rendelés elfogadásának visszaigazolását követően elektronikusan küldi el az adásvételi szerződést a Vevő részére, melyet Felek elektronikusan írnak alá.

 

6.9. Az elektronikus aláírásra a Szolgáltató által meghatározott elektronikus aláírásra alkalmas informatikai rendszer használatával történik.

 

6.10. Amennyiben szükséges a Szolgáltató felveszi a kapcsolatot a Megrendelővel, hogy egyeztessék az adásvétel részleteit és előkészítsék az adásvételre vonatkozó szerződést. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató a gépjármű tulajdonjog átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére lesz köteles.

 

6.11. Az Eladó vállalja, hogy az adásvételt követően a vételár kifizetése után, Magyarországi forgalomba helyezéssel, magyarországi használatra forgalomba helyezi a gépjárművet. A Vevő tudomásul veszi, hogy a forgalomba helyezéshez szükséges dokumentumok Vevő általi megküldése postai úton történik.

 

6.9. Szolgáltató felhívja a Felhasználó figyelmét, hogy jelen ÁSZF alapján adásvételi szerződéskötési és fizetési kötelezettsége keletkezik.

 

6.10. A gépjármű a Zakar és Társa Kft. tulajdonában marad mindaddig, ameddig a teljes vételár kiegyenlítése nem történt meg.

 

6.11. A teljes vételár kifizetését követően a Szolgáltató tájékoztatást ad a Vevő részére a gépjármű átvételének napjáról, mely legkésőbb a vételár kiegyenlítést követő 30 nap.

 

6.12. A Vevő köteles az értesítésben meghatározott naptól számított 10 napon belül a gépjárművet átvenni.

Mentesülés

 

6. 12. Amennyiben a megrendelés megérkezésének, illetve a rendelés elfogadása jelen ÁSZF szerinti határidőben nem történik meg, a Felhasználó mentesül e szerződésben foglalt ajánlati kötöttség alól, kivéve, ha ezzel ellentétes tartalmú egyértelmű nyilatkozatot tesz.

 

6.13. Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

 

Egyéb

 

6.14. A megrendelt gépjármű átadás-átvétele a Szolgáltató székhelyén történik, a Vevőhöz történő fuvarozása külön megrendelés alapján történik.

 

6.15. A Szolgáltató által elfogadott fizetési mód: átutalás.

 


 

7. ELÁLLÁS JOGA

 

7.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet (továbbiakban: Kormányrendelet) szabályozása értelmében Fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg.

 

A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,

ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

 

Ha a Szolgáltató a jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

 

7.2. A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 1. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.

 

7.3. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

 

7.4. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

 

7.5. A termék visszaküldésének költségét a Fogyasztónak kell viselnie, egyéb felmerülő költséget ezzel kapcsolatban a Szolgáltató nem visel.

 

7.6. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.

 

7.7. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

 

7.8. A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát Kormányrendelet 29. §-a szerinti esetekben.

 

7.9. Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget. A Szolgáltató a szerződés szerinti gépjárműért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt visszafizetendő értékét csökkenti az ezen felül felmerülő költségekkel, így különösen, tranzakciós-, tulajdonjog változás hatósági bejelentésével kapcsolatos-, fuvarozási-, postázási költség.

 

7.10. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

 

7.11. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.

 

7.12. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.

 

7.13. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

 

7.14. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

 

7.15. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

 

7.16. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt nyilatkozat segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését.

 

7.17. Elérhetőségek. Elállási szándékát elektronikus levelezési címre is elküldheti.

 

A vállalkozás neve: Zakar és Társa Kft.

A szolgáltató székhelye, postai címe: 2700 Cegléd Külső Jászberényi út 48.

Elektronikus levelezési cím: [email protected]

Telefonszám: +36 20 777 0006

 

7.18. A Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. A Fogyasztó viseli a gépjármű átvétele és visszaszolgáltatása közötti időszakban a kárveszélyt, valamint felel a gépjármű használatából eredő kötelezettségekért (pl. biztosítási kötelezettség, bírság, károkozás, baleset, fenntartási költségek).

 

7.19. A vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet https://njt.hu/ oldalon érhető el.

 

7.20. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve a https://eur-lex.europa.eu/homepage.html oldalon elérhető.

 

7.21. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

 

7.22. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti Fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

 

7.23. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

 

7.24. Ha a Szolgáltató szolgáltatást is nyújt az értékesítés mellett. Ebben az esetben a Fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja a távollévők között kötött szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A Fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

 

7.25. Elállási jog gyakorlásának a menete:

 

7.25.1. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató jelzett elérhetőségein jelezni.

 

7.25.2. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, emailen keresztül történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe.

 

7.25.3. A Vevő az elállás közlését követően haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül köteles az Eladó által megjelölt személynek a Szolgáltató székhelyén visszaadni a gépjárművet az alábbiak szerint:

 

Felek rögzítik és Vevő tudomásul veszi, hogy ez esetben a gépjárművet kifogástalan – ­az átvételkori állapottal megegyező külső és belső, motorikus, mechanikus sérülések, valamint fizikai módosítások nélküli eredeti – állapotban a Zakar és Társa Kft. székhelyén (2700 Cegléd, Külső Jászberényi út 48.) nyitvatartási időben az Eladónak visszaszolgáltatni köteles személyesen vagy fuvarozó útján. Vevő tudomásul veszi, hogy a gépjárművel az átadástól a fizikai visszavételig legfeljebb 500 km megtétele lehetséges. Amennyiben ezen feltételek bármelyike nem teljesül, az Eladó a visszavásárlást és visszavételt megtagadhatja.

 

7.25.4. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

 

7.25.5. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

 

7.3. A felek rögzítik, hogy Vevő nem jogosult a szerződés itt rögzítettek szerinti felmondására, és az Eladó nem veszi vissza a gépjárművet amennyiben Vevő a vásárláshoz hitelt, lízinget vagy kölcsönt vesz igénybe, ha a gépjárművet bármilyen teherrel terhelik, vagy az bármilyen jogviszonyban fedezetéül szolgál vagy azzal kapcsolatban elidegenítés lenne folyamatban.


 

 

8. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG

 

Hibás teljesítés

 

8.1. Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

 

8.2. Nem teljesít hibásan Szolgáltató, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

 

8.3. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára tér el.

 

8.4. Több szavatossági jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

 

8.5. Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

 

Kellékszavatosság

 

8.6. Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

8.7. Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

 

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

A Fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem végezte el a leszerelést és az újbóli üzembe helyezést, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;

c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

 

Ha a Fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

 

A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

 

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

 

A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.

 

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt árú visszavételét.

 

Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított árú üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

 

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott árú értékének különbözetével.

 

A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

 

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás árú tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

 

Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

a) a Fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és

b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

 

8.8. Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves (vállalkozás vagy használt termékek esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. (Lejárati idővel rendelkező termékek esetében a kellékszavatosság a lejárati idő végéig érvényesíthető).

 

Ha a digitális elemeket tartalmazó árú esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba

a) két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy

b) két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt

következik be vagy válik felismerhetővé.

 

8.9. Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

8.10. Amennyiben a Felhasználó fogyasztónak minősül a teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

Termékszavatosság

 

8.11. Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

8.12. Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

8.13. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

8.14. Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

8.15. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

 

8.16. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba,

vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

 

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.

 

Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 


 

Jótállás (új tartós fogyasztási cikkek esetén)

 

8.17. Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó Fogyasztónak minősül.

 

8.18. A jótállás időtartama:

 

a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1év,

b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év,

c) 250 000 forint eladási ár felett 3 év.

 

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.

 

A jótállási határidő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Amennyiben a Fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

A Fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

 

Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint:

 

1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

Törekedni kell a 15 napra

 

A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5. §-a alapján a Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

 

Ha kiderül, hogy nem javítható a termék

 

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat 8 napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.

 

Ha negyedszer is elromlik a termék

 

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk 3 alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – ha a Fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a Fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatani, a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat 8 napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.

 

Ha nem sikerül 30 napon belül kijavítani

 

Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.

 

8.19. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

8.19. Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.

 

8.20. Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

 

8.21. Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembehelyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

 

9. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS

(FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)

 

9.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára nem térhet el.

 

9.2. A Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

 

9.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).

 

9.4. A Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

 

9.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

 

9.6. Ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Fogyasztót.

 

9.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

 

9.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a Fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

 

10. VEGYES RENDELKEZÉSEK

 

10.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

 

10.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

 

10.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

 

10.4. Szolgáltató és Felhasználó a vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

 

10.5. Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a Fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (Fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.

 

10.6. Szolgáltató a webshopban található termékekhez való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.

 

10.7. Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Európai Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.

 

10.8. Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302RENDELET-nek.

 

10.9. Szolgáltató Kormányrendelet szerinti Magatartási Kódexel nem rendelkezik.

 

11. PANASZKEZELÉS RENDJE

(FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ FELHASZNÁLÓK ESETÉN)

 

11.1. Szolgáltató célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

 

11.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

 

11.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban írásban érdemben igazolható módon megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

 

11.4. Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával fogyasztóvédelmi hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.

 

11.5. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz: A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a fővárosi és megyei kormányhivatal jár el:

 

https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok


 

11.6. A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

https://bekeltetes.hu/

 

Megye

weboldal címe

1. Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422

Elnök: Dr. Gőbölös Réka

Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu

E-mail cím: [email protected]; [email protected]

www.baranyabekeltetes.hu

2. Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Levelezési cím: 3501 Miskolc  Pf.  376.

Telefonszáma: (46) 501-090

Elnök: Dr. Tulipán Péter

Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

E-mail cím: [email protected]

www.bekeltetes.borsodmegye.hu

3. Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Levelezési cím: 1253 Budapest  Pf.  10.

Telefonszáma: (1) 488-2131

Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika

Honlap cím: www.bekeltet.bkik.hu

E-mail cím: [email protected]

https://bekeltet.bkik.hu/

4. Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

Elnök: Dr. Horváth Péter Károly

Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu

E-mail cím: [email protected] 

www.bekeltetes-csongrad.hu

5. Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

Elnök: Dr. Csapó Csilla 

Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu

E-mail cím: [email protected]

www.bekeltetesfejer.hu

6. Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/A.

Telefonszáma: (96) 520-217

Elnök: Dr. Bagoly Beáta

Honlap cím: www.bekeltetesgyor.hu/hu; www.gymsmkik.hu/bekelteto

E-mail cím: [email protected]

www.bekeltetesgyor.hu/hu

www.gymsmkik.hu/bekelteto

7.Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745

Elnök: Dr. Hajnal Zsolt

Honlap cím: www.hbmbekeltetes.hu

E-mail cím: [email protected] 

www.hbmbekeltetes.hu

8. Pest Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV. emelet 2.

Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81 

Telefonszáma: (1) 792-7881

Elnök: Dr. Nadrai Géza

Honlap cím: www.panaszrendezes.hu; www.pestmegyeibekelteto.hu

E-mail cím: [email protected]

www.panaszrendezes.hu

www.pestmegyeibekelteto.hu

 

11.7. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

 

A békéltetői testületi eljárásban, egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében

 

a) kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha

aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – a 36/C. § szerinti általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy

ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot,

vagy

b) ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve, ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.

 

11.8. Az online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén - az Fgytv. 20. §-ában meghatározott illetékességi szabályok figyelembevételével - valamennyi vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltető testület eljárhat.


 

11.9. A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles Fgytv-ben meghatározott tartalommal, az ott említett határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.

 

11.10. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési felületet. A felület igénybevétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe:

http://ec.europa.eu/odr

 

11.11. Amennyiben a Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a Fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

 

–         az eljáró bíróságot,

–         a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását,

–         az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával,

–         azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható,

–         a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.

 

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

 

12. SZERZŐI JOGOK

 

12.1. Miután a https://azonnalelviheto.hu/ illetve https://www.zakarauto.hu/, mint weboldalak (továbbiakban: weboldal) szerzői jogi műnek minősül, tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül - kivéve a jogi dokumentumokat, hiszen Felhasználó az ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatót bárminemű feltétel és korlátozás nélkül is letöltheti, azokat bármely formában tárolhatja.

 

12.2.A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen információt, képi- vagy szövegmegjelenést, tartalmi elemet, a weboldal megjelenési formáját és jellegét átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

 

12.3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre, valamint az internetes reklámfelületeire.

 

12.4. Tilos a weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.

 


 

12.5. A weboldal szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.

 

12.6. A szerzői jogok megsértése polgári jogi és/vagy büntetőjogi eljárást vonhat maga után.


13. ADATVÉDELEM

 

13.1. Jelen ÁSZF elfogadásával a Felhasználó megerősíti, hogy a Szolgáltató adatkezelési tájékoztatóját megismerte.

 

13.2. A megrendeléshez kapcsolódóan a szolgáltató kizárólag a jelen ÁSZF alapján a Megrendelővel létrejött szerződés teljesítése érdekében folytat adatkezelést. Ennek során a felhasználó részére az online értékesítési felület működésével kapcsolatban időről időre további fontos, a gépjármű későbbi megvásárlására vonatkozó vásárlói döntés szempontjából releváns információkat küldhet e-mail formájában.

 

13.3. A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon:

 

https://www.zakarauto.hu/adatvedelmi-oldal/

 

14. FELELŐSSÉGI RENDELKEZÉSEK

 

14.1. Az online értékesítési felület használata feltételezi a Felhasználó részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a lehetséges hibákra.

 

14.2. A Szolgáltató nem vállal felelősséget az alábbiak miatt, függetlenül azok okától:

 

–         vis maior,

–         működési hiba az internetes hálózatban, ami korlátozza vagy megakadályozza az online értékesítési felület akadálytalan működését és a foglalást,

–         meghibásodás bármely eszközben a kommunikációs vonalakon,

–         az interneten küldött/fogadott bármilyen adat meg nem érkezése, véletlenszerű megváltozása,

–         a nem ajánlott vagy tértivevényes formában küldött levél – függetlenül attól, hogy papíralapú, vagy elektronikus elveszte,

–         szoftver nem megfelelő működése,

–         programhiba vagy egyéb technikai hiba következményei.

 

14.3. Nem minősül szerződésszegésnek, ha a szerződő Felek egyikének sem felróható okból a Felek bármelyike nem tudja teljesíteni az ÁSZF-ben foglalt kötelezettségeit. Vis maior körülménynek kell tekinteni azokat az előre nem látható és emberi erővel elháríthatatlan körülményeket (pl.: háború, sztrájk, járvány, árvíz, tűzvész, terrorcselekmény stb.) amelyek nem függenek a Felek akaratától és közvetlenül akadályozzák az adott Felet a szerződéses kötelezettségeinek teljesítésben. Bármelyik Fél kérésére, a vis maior tényéről az érintett Fél köteles a származási ország hatósága vagy érdekképviseleti szervezete által kiadott megfelelő igazolást bemutatni.

 

14.4. A Felhasználó felelős az általa az online értékesítési felületen megadott adatok helytállóságáért.

 

14.5. Amennyiben a jogszabályok másként nem rendelkeznek, a Szolgáltató a jelen ÁSZF alapján létrejött szerződésből eredő közvetlen vagy közvetett károkért nem vállal felelősséget.

 

14.6. Az online értékesítési felület használatával vagy az online értékesítési felülettel kapcsolatos bármely jogsértés, vagy érdeksérelem esetére a Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy a Felhasználó regisztrációját azonnali hatállyal felfüggessze, személyes és egyéb adatait törölje. Az adatok a jogsértéssel vagy érdeksérelemmel kapcsolatos eljárások céljából továbbra is kezelhetők. Minderről az online értékesítési felület nem köteles előzetesen értesíteni a Felhasználót.

 

14.6. A Szolgáltató továbbá fenntartja magának a jogot, hogy az online értékesítési felület működését előzetes bejelentés nélkül megváltoztassa vagy megszüntesse, és ebből adódóan a Felhasználóknak semmilyen követelése nincs a szolgáltatóval szemben. Ez a már leadott és visszaigazolt foglalásokat azonban nem érinti.

 

14.7. A Szolgáltató törekszik a honlap naprakész állapotban való tartására és az ott megjelenő adatok, információk pontosságára, ugyanakkor honlapon megjelenő esetleges téves információkért, a honlap működésének esetleges akadozásáért vagy leállásáért, továbbá az ebből a tényből keletkező károkért felelősséget nem vállal.

 

15. ÉRTÉKESÍTÉS UTÁNI ÜGYSZÉLSZOLGÁLATI TEVÉKENYSÉG

15.1. A Szolgáltató székhelyén személyes jelenléttel és elektronikus elérhetőségein végez ügyfélszolgálati tevékenységet.



 

1. sz. melléklet

Elállási nyilatkozat minta

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

Címzett: Zakar és Társa Kft., 2700 Cegléd Külső Jászberényi út 48., [email protected], +36 20 777 0006

 

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére:


Megrendelés időpontja /átvétel időpontja:

Fogyasztó(k) neve:

Fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag írásban történő értesítés esetén):

Dátum: